Realisatie van het beleid

Beleidsdoelstellingen
Voor zowel inwoners, ondernemers en verenigingen willen we dat de dienstverlening goed is. Door gebruik te maken van nieuwe technieken en digitalisering neemt de beschikbaarheid en de toegankelijkheid van de dienstverlening toe. Voor mensen die niet digivaardig zijn, is het altijd mogelijk een afspraak aan de balie te maken, zodat een medewerker helpt bij de digitale indiening.

Activiteiten

Activiteit

Realisatie

Doorontwikkeling verenigingsloket

Nu diverse verenigingssubsidies en -producten in het verenigingsloket zijn ondergebracht, werken we op dit moment aan een visie op de verdere doorontwikkeling. Dit is een wat langer proces, omdat wij hierbij proberen zo goed mogelijk behoeften bij de verenigingen te peilen om te voorkomen dat het toekomstige dienstenaanbod vanuit dit loket niet goed aansluit bij de vraag. Wij verwachten dat de doorontwikkeling gefaseerd tot in 2019 zal doorlopen.

Stimulering digitale dienstverlening

In vergelijking tot andere gemeenten in Nederland is het aanbod van digitale producten en diensten aan de inwoners van Nieuwkoop groot. We maken veel gebruik van prefill-formulieren en automatische aanlevering. Het daadwerkelijke digitale gebruik kan omhoog, in 2018 zullen we dat door actieve communicatie verder stimuleren.

Doorontwikkeling informatiecentrum en gebruik social media

In de afgelopen periode is het informatiecentrum verder ontwikkeld tot het concept 'Newsroom', waarin de dagelijkse omgevingsanalyse en de afstemming van de diverse communicatiekanalen een belangrijke plaats hebben.